5.0 امتیاز از 5 - 1 رای

بایدها و نبایدها در طراحی سایت

بایدها و نبایدها در طراحی سایت

باید ها و نبایدها در طراحی سایت

امروزه فضای مجازی و وبسایت ها به جزء جدایی ناپذیر زندگی روزمره بسیاری از  ما انسان ها بدل شده است و کاربردشان در بسیاری از کارهای ما گسترده شده؛ از کنترل روشنایی خانه های هوشمند تا خرید آسان و بی دردسر از بزرگترین فروشگاه های جهان.

هدف اصلی تمام وبسایت ها دیده شدن است، بنابراین اگر تصمیم گرفته اید یک وبسایت طراحی کنید باید بدانید چطور ترافیک را به سمت سایت خود هدایت کنید و چه چیز باعث خزیدن ربات های جستجوگر به سمت وبسایت شما می شود و چگونه می توان از آن ها برای جذب ترافیک بیشتر استفاده کرد.

اولین چیزی که برای شروع کار نیاز دارید شناسایی کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی طعمه موتورهای جستجوگر هستند. بنابراین اگر بتوانید از کلمات کلیدی مناسبی در وبسایت خود استفاده کنید قادر خواهید بود مشتریان مدنظر خود را در اینترنت پیدا کنید.

پس قبل از اینکه وبسایت خود را طراحی کنید، اولویت اول شما تمرکز بر شناسایی کلمات کلیدی خواهد بود.

افراد بسیاری برای ایجاد یک وبسایت در وحله ی اول به سمت وبسایت های آماده می روند، شاید یک فروشگاه آماده، یک وبسایت شرکتی یا شخصی آماده یا هر نوع وبسایت دیگری که ممکن است شما نیاز داشته باشید. ممکن است این نوع سرویس ها برای برخی افراد کار کند، اما اکثریت قریب نیاز به وبسایتی دارند که متناسب با نیازهای آن ها باشد. البته این حقیقت هم وجود دارد که به لطف این سرویس ها به هیچ دانش برنامه نویسی نیاز نخواهید داشت و همین قضیه ممکن است شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

 

مورد دیگری که شما باید بدانید علاوه بر گرفتن نام دامنه، انتخاب یه سرویس دهنده خوب میزبان وب یا همان هاستینگ(Hosting) است. وبسایت یک نرم افزار تحت وب است و مانند هر نرم افزار دیگری برای اجرا شدن نیاز به یک کامپیوتر دارد. این کامپیوتر باید همیشه روشن و متصل به اینترنت باشد و بتواند علاوه بر حفظ کیفیت به تعداد بسیاری از کاربران در آن واحد سرویس دهد و با سرعت خوب و کیفیت عالی وبسایت شما را در اختیار کاربران قرار دهد. 

همیشه در انتخاب سرویس دهنده هاست دقت داشته باشید و در این بین هزینه نباید شما از انتخاب یک سرویس دهنده خوب منصرف کند چراکه ممکن است شما یک وبسایت خوب و عالی در اختیار داشته باشید، اما با اشتباه در انتخاب یک سرویس دهنده بی کیفیت، تمام مزیت های طراحی خوب را فدای کیفیت پایین هاست نمایید. بنابراین حتما در انتخاب یک سرویس دهنده خوب با افراد آگاه و مطلع مشورت نمایید.

 

نام دامنه(Domain) هم مساله چالش برانگیز دیگری است که سلیقه و حتی دید روان شناسانه لازمه انتخاب یک نام دامنه خوب است. نام دامنه حتی الامکان نباید بیش از 5 حرف یا کاراکتر داشته باشد، و در انتخاب نام نباید از کاراکتر خط تیره(-) استفاده کرد البته گاهی برای گویایی بیشتر ناچار به استفاده از این کاراکتر هستید اما بهتر است در نام دامنه از آن استفاده نکنید و باید بدانید در صورت استفاده یک امتیاز منفی برای وبسایت شما محسوب خواهد شد. نام دامنه باید گویای فعالیت و نوع کار شما باشد و گاهی اوقات انتخاب یک نام عجیب و خلاقانه ممکن است مخاطب بیشتری به طرف شما جلب کند به همین خاطر صرف وقت بیشتر برای انتخاب یک نام خوب می تواند ارزشش را داشته باشد.

 

صفحات سایت شما باید با زبان HTML طراحی شوند. اگر خودتان دانش برنامه نویسی ندارید می توانید کار طراحی را به یک شرکت طراحی وبسایت بسپارید اما باید از این نکته اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما مطابق با آخرین استاندارد HTML طراحی خواهد شد. پس اگر طراحی وبسایت خود را به شرکتی می سپارید حتما این موضوع را از طراح خود بخواهید. نکته مهم دیگری که در این رابطه مطرح است، این است که قبل از طراحی، نقشه ای از وبسایت خود ایجاد کنید تا بدانید قراراست چه چیزی تحویل بگیرید و قطعا این مورد کار طراح را هم آسان تر خواهد کرد.

 

بعد از طراحی وبسایت باید برای وبسایت خود تبلیغ کنید. تبلیغات موثر در اینترنت می تواند ترافیک بالایی را جذب وبسایت شما کند. روش های مختلفی برای تبلیغات در اینترنت وجود دارد مانند تبلیغات هایی که متناسب با هزینه شما ترافیک را به سمت وبسایت شما هدایت می کند. همچنین داشتن یک سئوی خوب از فاکتورهایی است که بعدا در موثر واقع شدن تبلیغات شما کمک بسزایی خواهد کرد.

یادتان باشد تبلیغات باید همیشگی و مداوم باشد. حتی بزرگترین و پر بازدیدترین وبسایت های جهان هم از این موضوع غافل نمی شوند و این تصور که وبسایت شما بازدید مناسبی دارد پس نیاز به تبلیغات نیست یک باور غلط و بسیار خطرناک است بطوری که زمانی نتایج آن ظاهر می شود که کار از کار گذشته است و شما بسیاری از کاربرانی را که می توانستند به کاربران وفادار شما تبدیل شوند به رقیب خود واگذار کرده اید.

 

همیشه یک برگ برنده در آستین خود داشته باشید. چه انگیزه ای برای بازگشت دوباره به وبسایتتان، در کاربران ایجاد خواهید کرد. بهتر است به این مساله هم فکر کنید.

امیدوارم این مقاله بتواند به طراحی هر چه بهتر وبسایت های شما کمک کند.

منبع: طراح سایت نیشابور, http://mrbco.ir

این قافله عمر عجـب می گذرد      دریاب دمی کـه با طرب می گذرد
ساقی غم فردای حریفان چه خوری      پیش آر پیاله را که شب می گذرد
خیام نیشابوری
امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشه.

- محمد رضا -

نظرات

 
  1. user

    یاسر عربخانی  , 

    ارسال شده: 2017/08/06 07:30:34

    واقعا این مواردی که فرمودید نکات مهمی هستن در طراحی سایت. اگه ممکنه با جزئیات بیشتری توضیح بدید. ممنون.

ارسال نظر

 
کپچا
 redo

درخبرنامه ما عضو شوید

بالا